The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Saturday, August 27, 2011

DAH LAMBAT DAH.. KESIANNNN....

Saturday, August 27, 2011
Bookmark and Share
Aku betul-betul jadi panasaran hari ini apabila usaha terakhir untuk mencetak banner KRT Taman Bernam tidak kesampaian. Tuan Pengerusi telah memaklumkan dua hari lepas agar menempah banner ucapan Selamat hari Raya dan Sambutan Ulang Tahun Kemerdekaan Kali Ke-54. Oleh sebab sekolah belum cuti, maka aku tak berkesempatan untuk menghadap pc dan Photoshop! Maka petang semalam baru hendak mula menghadap. Bila dah nak siap... rupa-rupanya "scrath hard disk" penuh... Tak boleh save. Terus terbantut!

Oleh sebab semalam tak cukup rehat... tak selelap pun, malam tadi betul-betul lalok. Solat tarawikh pun rasa macam tak tahu hujung pangkal. Kecuali anakku nombor thalith sahaja yang masuk bilik tidur.. yang lain.. tujuh badan bersepah kat ruang tamu... Pagi tadi selepas sahur mulai menghadap laptop pula. Sekitar 7.45 pagi baru siap.

Sekitar jam 8.00 pagi pasang bendera kat signboard KRT Taman Bernam bersama tuan pengerusi dan bendahari.
"Bila boleh pasang banner?" Celah pengerusi.
"Insya Allah petang ni atau esok" Dengan penuh yakin.

Selepas usai mengkat bendera seadanya. Aku terus ke pekan nak hantar soft copy ke kedai printing. Alih-alih dah tak buat!!!! Pekerjanya dah cuti raya. Adusss... Kata tokey kedai tu, kalau petang semalam boleh lah. Walaupun dia tokey, dia tak tahu nak run mesin tu... terlalu canggih katanya. Haishhh... kepalaku ligat memikirkan macam mana nak print banner tuu...

Aku call kawan aku di Batang Kali yang buat kerja-kerja designing tu. Tak pernah pun berurusan dengan dia pasal benda-benda ni... sebab susah nak ambik walaupun cost printing sedikit murah berbanding ngan TM. Hahahaaa.. dia pun kata staff dia dah cuti. tapi nak menyejukkan aku, dia kata akan cuba mintak tolong kawan-kawan dia yang buat kerja macam dia...

Selepas aku emailkan softcopy tu.. aku hantar sms. Tak lama kemudian dia call aku.
"Leq, aku ada kawan yang boleh tolong ko... Tapi paling awal pun Ahad malam, macam mana?"
"Hmmmm... kalau terpaksa, tak apalah aku setuju" Kataku.
"Opss.. payment macam mana?"
"Hehee.. dah last minutes macam nih... memang dia mark-up harga lah.." Dengan suara agak keberatan.
"Berapa Par?" Tak sabar nak tahu...
"RM2**.00" Katanya.
Aku jadi termenung seketika. Harga biasa banner 8'x4' kalau sekaki persegi sekitar RM4. Jadi dengan keluasan itu sekitar RM128.00. Ini dua kali ganda...
"Kalau ko setuju, ko email terus ke kawan aku tu..."
"Ginilah... aku rasa tak apalah.. kalau duit sendiri mungkin aku teruskan... terima kasih.." Sedikit rasa kecewa menyelubungi perasaanku.

Kemudiannya aku cuba menghubungi sebuah syarikat percetakan di Slim River. Dia kata boleh, tetapi oleh sebab dia cetak baner di KL, aku kena ambik sendiri kat Ampang! Adusss... Dia cuba buat arrangment dengan pekerjanya kalau ada yang tak cuti lagi. Katanya dia akan call aku balik... Tapi sampai sudah dia tak call aku pun.

Jadi, nampaknya banner itu tak dapat nak dicetaklah... Maka aku "naikkan" dalam facebook KRT Taman Bernam sahaja lah... dan di sini sebagi pengubat rasa sedihku itu... Huhuhuhu...

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template