The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Friday, June 25, 2010

MINAT PUNYA PASAL...

Friday, June 25, 2010
Bookmark and Share
Menghadapi hari sabtu (26 Jun 2010) dengan persiapan untuk majlis Hari Anugerah Cemerlang Kali Ke-36 sekolah aku. Pada kali ini aku "terlepas" daripada tugas menjadi pengacara, tetapi beralih kepada satu lagi tugas yang aku biasa buat sebelum ini iaitu menghasilkan buku atur cara atau buku program. Bezanya, kalau mengacara majlis sibuk semasa majlis diadakan, tetapi bahagian buku program sibuk sebelum majlis diadakan. Alhamdulillah untuk versi "rakyat marhain" sudah siap dicetak. Esok ia akan di susun dan diklip oleh rakanku yang lain. Kami ada tiga orang yang terlibat dalam bahagian ni.... Oleh sebab kawan yang sorang lagi tu dah buat tahun lepas... kali ini offer aku buat untuk tahun ini.. dia urus percetakan dn sorang lagi urus staple.... Lagi pun aku dah agak lama tak guna MS Publisher ni... nanti takut lupa plak...

Tapi, untuk VIP sebanyak 15 naskhah itu masih belum selesai. Aku ingat malam ni nak bereskan tapi apakan daya printer laser aku kehabisan ink! Bahagian cover yang warna dah beres... Itu yang menyebabkan aku kebuntuan idea.. Tengok jam kat dinding dah melepasi jam 11.00 malam.... mana ada kedai komputer yang masih bukak! Nampaknya, esok jugak aku kena cari toner Canon LBP3050.. Tak tahu pulak berapa regenya... Semenjak beli awal tahun ni, starter toner baru ni habis... Harap-harap ada lah yang refill... Biasanya separuh daripada harga yang ori. Sebelum ni aku pakai LBP2900 biasa jer pakai yang refill... okey jer. Itupun Ben towkey kedai BHL yang bagi jaminan kat aku... Dia kata... kalau printer laser guna refill pun okey..

Bila biasa sibuk masa majlis HAC, kali ini aku rasa macam tak sempurna bermajlis jer kalau duduk melangut tenguk majlis berlangsung... Jadi, masa buat buku program.. aku bubuh nama aku kat bahagian fotografi. Daripada dua orang sekarang dah jadi tiga! Bukan apa... pertama tengah kemaruk dengan kamera nih... masih lagi try and error ... cuba guna manual sejak "belajar" ngan adik aku .. lagi satu aku sekarang handle blog tingkatan enam.. jadi tumpuan aku ialah pada para pelajar tingkatan enam yang akan ambik hadiah.. tapi, alang-alang ada kat situ sapu jer yang lain sekali..

Terasa gak nak ikut kursus fotografi secara pro! Tapi.. ya ampun mahe bebenor! RM850.00... Aku masuk forum paal DSLR.. ada lah mamat tu kata... ilmu pertama tentang DSLR ialah buku manual! Hehehe.. aku pun cari balik buku manual tu dan bila ada masa aku belek-belek buku tersebut. Makin dibelek makin seronok lah...

Kat sekolah tadi Guru Ketua Bidang Kemanusiaan ada jumpa aku kalau-kalau aku nak ikut pertandingan fotografi Warisan 1 Malaysia, anjuran Jabatan Warisan Negara... Aku? Hehehe "Kalau kail panjang sejengkal... lautan nan luas usah diduga.." Kataku pada cikgu tu.. Dia dapat maklumat yang menyatakan aku adalah penasihat Kelab Fotografi. Tergelak besar aku... Dia kata budakbudak pun kata aku guru kelab tu.. Huhuhu... mentang-mentang aku pakai DSLR, depa ingat aku penasihat Kelab Fotografi.. Tapi, dalam pada tu pun... aku sempat gak membelek syarat-syarat pertandingannya... Hahaha.. boleh tahan gak kosnya... Entahlah macam mana nak ambik gambar bertemakan Warisan 1 Malaysia...

Entahlah... aku main kamera ni pun bukan paal nak ikut pertandingan... tapi kalau dah cukup ilmu... boleh lah gak... tapi tak tahu bila...




Foto di atas: Tn.Hj. Mat Noh Supaat, PPD Daerah Batang Padang dijangka akan turun merasmikan Majlis Hari Anugerah Cemerlang SMK Khir Johari, Tg.Malim Kali Ke-36... Insya Allah

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template