The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Saturday, November 14, 2009

KE GRAND KAMPAR LAGI

Saturday, November 14, 2009
Bookmark and Share
Aku melangkah masuk ke aras Mezamine di Grand Kampar Hotel lagi... Lebih kurang sebulan lepas, di sinilah aku membentangkan kajian tindakan peringkat negeri Perak. Pengalaman yang aku tak akan lupa sepanjang hidupku sejak bergelar pendidik.
Oklah, kali ini aku datang sebab pihak Kelab K3P (Kelab Pegawai Perkhidmatan Pendidikan) aka kelab guru sekolah aku mengadakan majlis Hi-Tea kat sini. Secara umumnya, majlis ini berjalan dengan lancar serta punyai karektor yang tersendiri. Umpamanya, selepas daftar saja, masing-masing dapat sebotol bedak AVON. Simbolik kepada tema majlis "Seharum Kasturi". Kiranya ini satu pembaharuan yang dilakukan oleh K3P sesi kali ini.
Rupa-rupanya baru aku sedar, K3P kali ini ada slogannya tersendiri... kalau aku tak silap berkaitan dengan "transformasi". Jadi, AJK K3P kali ini nak jadi tranformers lah hahaha.... Oleh sebab pengerusinya perempuan, transformasi ke arah kewanitaan dan keibu-ibuan memang nampak sangat... antara agenda yang telah jalankankan sejak bulan Mei ialah ... memasak secara sihat menggunakan set dapur kalis lekat (hehe.,.. non-stick lah...)... Cara memasak capati... dan pada hari ini make over kecantikan plak! Seorang "pakar kecantikan" dari NaniBeuty , Tg.Malim dipanggil untuk mengisi slot dandanan. Siap seorang staff sekolah aku kena jadi model... Nasib baik pilih anak dara... Kalau emak orang, silap-silap (kalau tak datang dengan suami) ... sampai rumah suami tak kenallll...
Aku tak pasti sama ada cikgu-cikgu dan staff pompuan seluruhnya berminat atau tidak atas slot yang sebegitu rupa... Kalau ada orang yang tersesat masuk ke ruang high-tea kami tentu depa ingat itu adalah majlis promosi solek-menyolek... Cikgu-cikgu lelaki ni blur semacam lah... Kami tunggu cabutan angka bertuah jer... Bab yang itu, hehehe... aku tak ler minat sangat. Dan... jamuan akhir tahun kali ini menajdi majlis yang paling malang bagi aku... hapeh pun tak dapat... Samalah nasib aku ngan sorang kawan aku si Yusri... Nombor sebelum dan selapas semua dapat... tang nombor kami... "haram tak mandang"...
Aku terpaksa meninggalkan majlis lebih kurang 6.10 petang. Itu pun majis belum sepenuhnya berakhir.. Tapi aku rasa dah lewat sangat... Maklumlah nak balik ke Tg.Malim, lebih kurang 100km lagi... Aku teringin gak nak tanya pasal produk spray yang boleh menghilangkan rasa ngantuk tu... Tapi.... tunggu, punya tunggu... Pn.Nani tak habaq pun.... Nantilah aku naik kat pejabatnya... Setelah memandu selalu sesat dapat diatasi dengan teknologi GPS, satu masalah lagi yang aku tak jumpa jawapannya sampai la ni ialah kerap mengantuk sewaktu drive... terutama apabila menempuh waktu perdana pukul 1.00 petang atau perjalan malam... Jenuh tampar pipi... menjerit2 macam orang histeria... tak lut gak! Betulah kata orang kalau ngantuk, tak ada lain... ubatnya tidor jer! Betulah tu... tapi kalau kat highway, bukan boleh simply parking kat lorong kecemasan dan tidur... Jangan buat weh! Nanti disapu dengan mamat gila speeding plak!!
Walau apapun, sekalung tahniah kepada AKJ K3P sesi 2009/2010 yang sekali lagi berjaya menganjurkan Jamuan Akhir tahun di luar sekolah. Haha...Untuk tahun-tahun akan datang, kalau pengerusinya lelaki, kena berani sedikit mencari kelainan untuk menonjolkan elemen-elemen maskulin dalam aktivitinya.... Agak-agak apa ek? Aku pun tak ada idea yang bernas dan tuntas... Apa kata cara "mencacakkan" rambut? Hahaha... aku tak dapat bayangkan bila cikgu-cikgu otai macam aku pakai rambut pacak ke sekolah! Aku rasa ada anak murid yang gelak sampai guling-guling kat lantai...
Macam hari ini... Ustaz Anuar yang berani membuat kejutan bertaraf "Grand Kampar"! Mati-mati aku tak percaya... Dia memakai "blangkon" (songkok masyarakat Jawa yang diperbuat daripada kain batik lepas) sewaktu datang dan sewaktu membaca doa! Aku sendiri pun tak mampu nak pakai (bukan tak megaku kejawaan aku... Tapi rasa kelakar lah!) Oleh sebab geng bujang sekejap memintak aku try pakai... aku pun pakailah... Haha.. tak pernah terfikir nak ambik gambar memakai blangkon...

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template