The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Monday, November 30, 2009

AKU BERKURUNG...

Monday, November 30, 2009
Bookmark and Share
Kesempatan berseorangan di rumah, aku gunakan sepenuhnya untuk mengmaskini proposal yang akan dibentangkan di depan dua orang penyeliaku pada hari Isnin ini. Walaupun kedua-dua penyelia tersebut ingin melihat progress yang aku telah buat sepanjang tiga semester ini, tetapi kesempatan bertemu kedua-duanya kesempata yang sangat berharga. Maklumlah bukan senang nak jumpa kedua-duanya.
Aku pun tak menjangka aku akan balik sendirian ke TM. Tiba-tiba sahaja isteriku kata nak tinggal lebih lama kat ST. Apa lagi, lepas solat Maghrib (Sabtu) aku terus ke TM. Dalam kepala ada beberapa perkara nak diuruskan sejurus sampai di TM.
Pertama, aku singgah ke BHL pasal laptop Toshiba yang aku baru beli dah ada masalah. Setelah membuat diagnosa, spekernya ada masalah... Bunyi berdetap-detap sebaik sahaja kekunci power ditekan. Langsung tak dengar apa-apa bila muzik dimainkan. Bertambah sah lagi, bila aku pakai head-set bunyinya ok! Jadi aku datang tepat pada masanya, kedai BHL masih belum tutup. Bertambah baik lagi Ben (towkey kedai) ada... Haha.. aku berpuas hati dengan "service" yang dibuat kat laptop aku... Setelah usai aku singgah kat kedai beli makanan ringan. Tak ada selera nak makan berat. Aku sampai ke rumah lebih kurang pukul 9.30 malam.
Mula-mula aku rasa kekok jugak bila berseorangan ni... Ialah, biasa hiruk-pikuk macam kat market ikan huhu... Tiba-tiba aku terasa aneh... sepi-sunyi-senyap! Sesekali terdengar seakan suara anakku yang nombor khomsah memanggil "Ayah!".
Namun, aku teruskan semangat untuk mengemaskini blog disertasiku dengan buku-buku yang ada serta bahan-bahan yang berkaitan (termasuk bahan yang aku dapat masa di arkib tempo hari). Entahlah, sama ada penyelia-penyeliaku boleh menerima kaedah aku ini... Bahan utama aku sehingga kini adalah dalam bentuk blog. Boleh dicetak, tetapi bentuknya memanglah tak sama dengan proposal yang sepatutnya. Aku kena print ikut posting. Tapi, aku rasa ini pembaharuan yang jarang dibuat oleh student lain. Antara kebaikan penggunaan blog dalam penulisan disertasi ialah, penyelia boleh memantau setiap perkembangan secara online dan boleh membuat cadangan atau komen terus pada setiap posting. Walau bagaimanapun blog disertasiku ini aku tidak buka kepada umum atas sebab-sebab tertentu. Selain daripada itu aku lnkkan dengan bahan-bahan lain yang berkaitan kat sidebar. Oleh itu penyelia boleh terus lihat secara hands-on.
Hahaha... hari ini aku menerima satu permintaan daripada pengunjung blog aku ini agar invite dia jadi reader untuk blog disertasiku itu. Aku cadang nak bagi laluan namun dalam tempoh yang terhad. Tengah fikir berapa lama... huhuhu. Entahlah macam-macam rasa dalam fikiran... Rasa tak bersedia pun ada sebab tak siap lagi... Tak apa lah.. asalkan bagi email. Sebaik-baiknya email yahoo dan google. Email lain aku tak pasti...
Malam tadi aku dah selesaikan apa yang perlu dan hardcopy aku hantar kat salah seorang penyelia sebab rumahnya tak jauh dengan rumah aku. Namun, ada masalah sikit... bila print, tulisan jadi kecik plak... kat skrin monitor ok! Aduss.. justeru, aku dah invite kedua-duanya jadi reader...
Proposal sebenarnya siap dihantar sekitar jam 9.30 malam... Rasa nak melelapkan mata sebab petang Ahad tak tidur walaupun selelap. Tapi, kesunyian menyebabkan aku rasa susah nak memelapkan mata.. Sudahnya aku bangun dan menggondam balik proposal aku lagi... Aku melelapkan mata sekitar jam 6.00 pagi. Solat Subuh dulu.. dan bangun sekitar 7.30 pagi.
Sekitar jam 9.00 pagi aku menelefon penyelia utamaku.. Rupanya pertemuan pada petang ini dibatalkan sebab beliau mengalami cirit-birit. Perjumpaan ditunda ke petang esok! Petang ini aku nak ke kampus untuk menguruskan beberapa perkara yang melibatkan bahagian tajaan KPM....

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template