The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Friday, October 9, 2009

JOM KITA EXPLORE EBOOK...

Friday, October 9, 2009
Bookmark and Share
Pada pukul 07.53 malam, tiba-tiba pop-up YM message terpapar di ruang skrin monitorku. Aku jawab salamnya. Cikgu Ridzuan yang masih mengajar di Sarawak itu bukanlah kenalan baru maya aku. Aku mulai mengenalinya sejak lebih kurang tahun 2007. Masa itu, sekolahnya juga terlibat dalam Jalinan KITA. Dia bertanya tentang macam mana nak menyelenggara laman web sekolahnya kerana kami menggunakan templet yang disediakan oleh Jaring.
Aku tak nafikan, dia memang berminat dalam bidang perniagaan internet. Pernah satu ketika aku membeli pakej ebook tentang perniagaan internet hasil daripada ajakan beliau. Tapi, tak berjaya didownload sepenuhnya. Jadi, burned lah duit aku... Aku tak ingat berapa nilainya. Tapi, tak sampai RM50 rasanya. Selepas itu, beratus email aku terima berkaitan dengan skim perniagaan internet, tetapi aku tak heranpun.
Jadi, pelawaan yang aku terima pada kali ini aku sambut dengan hati yang hambar. Tetapi, bila boleh download free... keinginan aku nak tahu tentang ebook mulai bertunas kembali. Aku pun terus daftar dan terus download dan baca. Wah.. memang menarik. Bila aku bukak minisite JAMAL (tuan punya ebook), ada pulak banner. Aku pun terus pasang kat tiga blog yang aku selenggara.
Buat ebook satu perkara yang lain. Boleh bacalah sendiri. KLIK DI SINI .. Tapi yang menariknya lagi, kalau ada orang daftar melalui akaun kita, kita akan dapat RM 0.50. Jadi, aku pun cuba lah hantar email kat mailing address yang aku ada... Setakat ni tak adalah lagi apa-apa perkembangan. Cuma, satu langkah yang sangat mudah.
Pasal ebook pulak... KLIK DI SINI bila dah baca habis ebook percuma yang aku download tu... Nampak macam boleh buat. Tapi kalau nak buat jugak... kena berguru betul-betul. Kalau tak... takut kena tipu orang plak.. Bak kata pepatah "Si bodoh jadi makanan si pandai.."

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template