The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Sunday, October 4, 2009

BANYAKNYA BLOG CIKGU!

Sunday, October 4, 2009
Bookmark and Share
Membiarkan masa berlalu tanpa sebarang catatan dalam ruang ini, terasa sangat mendukacitakan. Namun, begitulah manusia... bila kita buat itu, kita tak buat ini. Kerana itu dan ini menggunakan ruang masa yang sama.
Aku bukan tak ada idea nak digondam dalam blog ini, malah beberapa idea datang sewaktu aku "bertungkus limus" menghasilkan sebuah lagi blog yang aku kira tak kurang pentingnya. Blog tersebut aku namakan Laman Pra Universiti SMK Khir Johari, Tg.Malim.Sebenarnya aku dah lama berjanji nak buat blog khas untuk form 6, tetapi aku seperti tak mampu nak memulakannya.Apatah lagi janji nak memberi kursus dalaman kepada GAT6 untuk membina blog masing-masing. Nasib baik setakat ini masih tak ada lagi cikgu-cikgu yang menuntut janji tersebut.
Cuma, semasa pendaftaran kokurikulum beberapa hari yang lalu, aku melihat perlunya satu wadah yang dapat djadikan sebagai rujukan kepada guru dan pelajar tingkatan 6. Dan, tentunya medianya berasakan web... Justeru malam itu aku cuba memulakan suatu tugas yang penting. Membina blog buat julung kalinya untuk tingkatan enam. Sebelum ini maklumat tentang tingkatan 6 aku tempekkan dalam laman web sekolah. Tetapi, oleh sebab server laman itupun dah tutup... bukan sahaja pautan tingkatan enam hilang, malah laman web sekolah juga dah ghaib!
Setakat ini, laman itu dah aku bina walaupun tak dapat tamplet yang baik. Untuk maklumat aktiviti dan informasi, aku dah masukkan sebaiknya. Selebihnya aku kena jumpa PK Tingkatan 6 untuk dapatkan maklumat terkini.
Hari Jumaat lepas aku dah paparkan laman itu kepada para pelajar 6 rendah yang aku ajar.
"Banyakknya blog cikgu!" Itu yang terpacul dari bibir beberapa orang dalam kalangan mereka apabila dapat tahu aku juga yang handle blog tersebut.
Aku tak dapat jawab secara tepat. Aku cuma berkias-kias, bagi menampakkan aku tak terbeban dalam menguruskan laman tersebut. Cuma, aku berharap agar laman tersbut dapat dijadikan one stop centre kepada para pelajar tingkatan enam dalam mendapatkan maklumat dan melaporkan aktiviti yang dijalankan. Begitulah harapannya...

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template