The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Sunday, September 13, 2009

BLOG PENGAJIAN AM...

Sunday, September 13, 2009
Bookmark and Share
Setelah bebrapa ketika mengendalikan blog Perpektif Cikgu Maleque(CPM), aku terfikir mengapa aku tak buat blog untuk mata pelajaran yang sedang aku ajar kini? 
Justeru, dengan pengetahuan yang agak bertambah tentang blog ini.. aku cuba dengan sedaya upaya untuk menampikan konsep yang agak berbeza dengan blog PCM. Aku cuba cari templet yang sesuai serta fitur-fitur yang bersesuaian dengan konsep blog mata pelajaran. Apatah lagi mata pelajaran di tingkatan enam alias pra-universiti katanya.
Satu lagi perkara, blog PENGAJIAN AM 900 (klik pada imej di atas) ini aku tak cadang nak update hari-hari macam PCM. Aku bercadang untuk menjadikan blog PA900 ini sekadar satu laman yang menempatkan resos tentang mata pelajaran PA bagi memudahkan anak-anak murid aku khususnya mengakses pelbagai pautan yang bersesuaian tanpa pergi merata-rata tempat. Namun, itu hanya cadangan. Maklumlah nak memindahkan maklumat dalam PC ke scribd.com pun bukannya cepat. Lebih-lebih lagi dua tiga hari ini talian streamyx aku rasa lembab semacam!
Setidak-tidaknya, bila aku dipanggil untuk mengisi slot program peningkatan akademik pada masa-masa akan datang, aku juga boleh cadangkan kepada mereka untuk melawat blog PA900 aku tu... Termasuklah dokum en yang berkaitan dengan teknik mendekati soalan.
Satu lagi, bila dah dilantik sebagai Guru Akademik Tingkatan Enam (GAT6) sebagai jawatan hakiki, inilah bidangnya. Segala-galanya berkaitan dengan P&P. Aku tahu aku agak tertingal berbanding beberapa orang GAT6 sekolah lain yang lebih proaktif, tetapi kalau aku tak memulakannya sekarang, aku akan terus tercicir daripada arus penggunaan pembelajaran berasaskan web.
Aku harap usaha aku ini akan berhasil... Ini sekali gus akan menambahkan lagi masa aku menghadap pc... yang aku tak pasti berapa jam sehari... Dan, setakat hari ini (termasuk blog yang aku dah tak selenggara kerana peralihan minat...) ada lima buah blog kesemuanya. Namun daripada sejumlah itu, hanya tiga blog sahaja yang aku bercadang untuk menyelenggaranya secara regular. Iaitu PCM, PA900 dan Desertasiku (tidak dibuka untuk umum).
Satu lagi harapan, jika ada cikgu-cikgu yang aku cilok bahannya untuk dilinkkan dalam blog aku ini, atau yang aku senaraikan blognya dalam bloggroll aku, mohon halalkan... Maklumlah bila kita guna internet nih.. hak cipta seakan ditolak ketepi.namun, begitu juga.. sekiranya cikgu-cikgu ingin memanfaatkan apa-apa juga dalam blog PA900 tu.. Silakan... Itu saya namakan perkongsiam setara Hehe...

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template