The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Monday, August 3, 2009

H1N1: MANGSA KEENAM JUGA TIADA GEJALA...

Monday, August 3, 2009
Bookmark and Share
Apa yang saya nyatakan sebelum ini dengan mangsa H1N1 yang keenam ternyata menambahkan lagi kerisauan kita. Dalam kedua-dua kes tersebut, mangsa tiada gejala biasa H1N1.
Adakah kemungkinan dalam kes kanak-kanak H1N1 tidak menampakkan gejala seperti biasa. Jadi kalau anak-anak demam sahaja terus bawa ke hospital. Jangan tunggu-tunggu lagi.
Lagipun hospital dah diberitahu supaya tidak perlu menunggu hasil pemeriksaan H1N1...
Terfikir dalam benak akalku yang kerdil ini.. Kenapa tak dimusnahkan sahaja segala khinzir di dunia supaya wabak ini tidak terus menular. Adakah virus ini sekarang hanya berlegar dalam kalangan manusia sahaja. Bagaimana pula dengan pembentukan virus-virus dalam kalangan haiwan yang dikategorikan sebagai haiwan najis mughallazah tersebut?
Mungkin sesetengah manusia baru faham mengapa umat Islam diharamkan memakan daging khinzir oleh Allah S.W.T. Kalau sebelum ini mereka hanya tahu sahaja... sambil mengkaji mengapa larangan itu dikenakan... Kalau ada bukti pun, ada yang masih tak percaya lagi... Bila dah jadi wabak macam ini barulah dunia membuka mata... Walla hu 'Alam

Facebook Comments

2 PANDANGAN:

Hijau Lestari on August 3, 2009 at 11:07 PM said...

Lepas nie,kita kene beli mask banyak sikt,jangan dok malu la nak pakai....

Ross Safina Hor on August 21, 2009 at 6:15 PM said...

Salam semua…

Saya mempunyai penawar untuk mencegah H1N1. Di Penang telah banyak kes yang sembuh dalam masa 2 @3 hari sahaja selepas meminum Protecur-100 terutama kanak-kanak yang bersekolah. Dengan izin Allah SWT dan PROTECUR-100, kami disini dapat mengawal masalah H1N1 ini. Jika anda bimbang tentang anak-anak anda atau orang tersayang dijangkiti, hubungi saya untuk tempahan. Hanya RM38 sahaja.

Insyaallah selamat…
Wasalam…

http://www.PROTECUR.com

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template