The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Monday, July 20, 2009

PROGRAM PENINGKATAN MATA PELAJARAN PENGAJIAN AM

Monday, July 20, 2009
Bookmark and Share
Entah mengapa aku agak tergocoh-gocoh sikit pagi ini sehingga menyebabkan tak jumpa surat jemputan dari SMK Sungkai bagi mengadakan perkongsian pengalaman dalam Program Pemantapan mata Pelajaran Pengajian Am. Justeru aku menghantar sms kepada Cik Rozi guru PA di situ untuk bertanya pukul berapa program bermula. Menurutnya pukul 8.30 pagi. Memandangkan jarak Sungkai dan TM tidak lah begitu jauh, maka aku mengambil keputusan untuk mengikuti perhimpunan rasmi dulu. Setelah jam menunjukkan pukul 8.00 pagi, aku meninggalkan perhimpunan untuk bergegas ke sekolah tersebut. Alhamdulillah aku sempat menemui PK1 sebelum perhimpunan, jadi aku sekadar perlu mengisi buku keluar masuk guru dan terus bergerak ke Sungkai.
Memandangkan aku pernah dijemput ke program yang sama pada tahu lepas, pada kali ini aku rasa seperti berdepan dengan murid-muridku sendiri. Justru, mana yang aku perlu aku bagi semuanya. Cuma aku tidak sediakan handout. Terpulanglah bagaimana mereka mencatat. Apa yang penting ialah kesungguhan mereka "menadah" maklumat yang aku sampaikan selama hampir 3 jam. Sedikit kesilapan maklumat berlaku. Aku ingat program sampai pukul 11.00 pagi. jadi aku berhenti pada pukul 11.15 pagi. Namun, setelah Cik Rozi dipanggil, beliau mengatakan program sampai pukul 12.00 tengah hari. Adusss... Aku rasa bersalah lalu mengambil mikrofon semula dan menyambung kembali "bebelan" sehingga pukul 12.00 tengah hari.
Biasalah, kat mana-mana pun, pelajar perempuan nampaknya lebih fokus. Bukan bererti semua pelajar lelaki tiada fokus, cuma antara sebab aku berhenti pukul 11.15 pagi sebab ada segelintir pelajar-pelajar lelaki minta berhenti rehat dulu... Jadi lebih baik berhenti terus daripada berhenti rehat dan sambung semula. Tentu lagi lewat habis. Lagi pun aku dah janji pada PK1 akan balik sebelum 1.10 petang sebab aku ada kelas 1.10 sehingga 2.20 petang.
Terima kasih kepada seramai lebih kurang 70 orang calon-calon STPM SMK Sungkai, kerana perhatian yang anda semua berikan. Semoga akan sukses dalam peperiksaan yang tinggal 121 hari lagi.

Facebook Comments

1 PANDANGAN:

jenny on July 20, 2009 at 6:30 PM said...

it's hard to please everybody....i always feel the same whenever i finish one ceramah, as if i could have done more...just take note and do a better job next time.

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template