The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Wednesday, July 29, 2009

H1N1 DAH SAMPAI TM!!!!

Wednesday, July 29, 2009
Bookmark and Share
Lebih kurang pukul 2.00 pagi tadi aku menerima sms daripada seorang pelajar UPSI yang sangat menaktkan! Katanya UPSI kena kuarantin kerana pendamik maut tu dah sampai Tg.Malim! Kira-kira pukul 8.00 pagi aku mendapat sapaan YM pula memaklumkan perkara yang sama...
Cemas... Takut... macam-macam perasaan datang betimpa-timpa... Aku try call isteri aku kat sekoahnya (sebab aku masih lagi kat Hill City) ... tapi tak berangkat pula. Cuma nak tanya sama ada dah tahu ke belum... Kalau belum kena buat sesuatu agar wabak tersebut dapat dikawal... Tapi aku rasa belum... kalau sudah tenu dia call aku!
Tanjung Malim nih bukannya besar mana... Kalau dua kolej kediaman luar (di Proton dan di Taman Bahtera) dah dijangkiti... alamatnya satu Tg.Malim akan tersebar! Setakat mana mekanisme kuarantin tu berkesan... Kalau berkesan tentu jangkitan yang sebelum-sebelum ni dapat dikawal daripada terus merebak. Sekarang hampir semua IPTA yang ada di Semenanjung Malaysia dah kena kuarantine... Apa hal ni!
Nampaknya kena pakai topeng muka lah aku dan seluruh keluarga aku... Tapi macam mana pulak anak aku yang kecik-kecik tu... Mau ke deme makai bende-bende tu? Tentu dia rasa rimas! Ya Allah ampunkan segala dosa hamba-hamba Mu ini... Inilah bala yang menimpa manusia lantaran tangan-tangan manusia yang tidak akur pada perintah dan larangan-Mu...
Hah... Maklumat yang aku baru terima daripada isteri aku! Di Poli Beharang 80 orang dah infected! SMKA Slim River tutup!!! (Buat gempak jer... setakat ni.. kat UPSI jer...)

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template