The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Friday, June 12, 2009

PERKHIDMATAN E-BROWSE LEMBAB!

Friday, June 12, 2009
Bookmark and Share
Saya bolehlah dianggap sebagai returning customer kepada perkhidmatan E-Browse TM Net. Kali terakhir saya melanggan perkhidmatan akhbar Berita Harian versi internet ialah pada tahun 2007. Saya tak pasti kenapa saya tidak terus melanggan perkhidmatan E-Browse selepas itu
Dua hari yang lalu saya tergerak kembali hendak melanggan semula perkhidmatan tersebut memandangkan saya tertarik dengan keupayaan untuk membuat keratan akhbar secara online dan menyimpannya dalam pc. Lebih-lebih lagi saya sekarang ini sedang obses terhadap blog berkonsepkan pendidikan dan isu-isu semasa yang sedang saya kendalikan
Melalui kemudahan tersebut, saya boleh tampalkan keratan-keratan akhbar yang saya perlukan dalam blog saya dan seterusnya saya membuat komen mengikut persepsi saya sendiri.
Walau bagaimanapun, pada hari ini saya berasa sangat marah kerana saya hanya boleh akses kepada akhbar tersebut hanya pada pukul 10.00 pagi. Sedangkan mengikut janji yang dinyatakan dalam halaman E-Browse ialah seawal 7.45 pagi. Itupun sehingga pukul 12.00 tengahari saya masih belum dapat versi yang lengkap. Bahagian berita, hanya 15 muka surat yang kebanyakannya dipenuhi dengan iklan! Seolah-olah itulah bahagian yang sangat penting kepada pembaca. Atau, sebaliknya? Penting kepada syarikat kerana takut tidak akur pada perjanjian penyiaran iklan? Bayangkan muka hadapan pun tidak ada!
Agaknya inilah yang menyebabkan saya tidak menyambung langganan sejak 2007! Saya terlupa bahawa perkhidmatan E-Browse sebenarnya sangat lembab. Bukannya percuma! Untuk langganan terkini saya melanggan selama 6 bulan dengan harga RM100. Kalau beginilah mutu perkhidmatan yang diberikan, tutp sahaja perkhidmatan ini! Keadaa ini menyebabkan pelanggan rasa marah dan tertipu.
Walau bagaimanapun secara jujur, saya berasa perkhidmatan ini sangat baik. Mudah untuk membuat simpanan secara softcopy terhadap sebarang berita yang kita ingini. Jika kita buat menggunakan versi hardcopy kemudian diimbas baru boleh disimpan dalam pc agak lambat dan pikselnya juka menjadi besar. Justeru, saya mohon agar pengendali perkhidmatan ini agar lebih bertanggungjawab kepada pelaggan.
(Beberapa keratan di atas adalah antara paparan yang dapat diakses sehingga pukul 12.00 tengahari, 12/06/09)

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template