The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Thursday, June 25, 2009

MINTA PANDANGAN...

Thursday, June 25, 2009
Bookmark and Share
Alhamdulillah dengan pengetahuan yang tidak sebanyak mana, aku berjaya juga menghasilkan tugasan di kat sebelah ini. Aku tak pasti berapa jam yang ambil dalam proses mengedit gambar tersebut. Banyak kali layers yang aku silap buat masuk dalam "tong sampah'. Tapi dalam masa tu jugak aku berjumpa dengan beberapa tools yang berguna dalam proses editing.
Aku pilih gambar itupun bukan apa, sebab tak jumpa gambar yang lebih sesuai. Cuma aku masih belum jumpa macam mana nak jadikan warna baju yang terlebih cahaya tu jadi lebih cantik... Ialah, sourcenya pun memang dah macam tu.. tapi kalau dapat 'dikembalikan' warna sebenar... alangkah cantiknya... Seperkara lagi aku masih tak dapat nak letak bayang yang bersesuaian dengan background. Aku cuma guna tool yang ada bagi kat kawasan kaki tu nampak blur... Justeru kalau ad sesiapa ada idea... boleh lah share ilmu tu sikit...
Walau bagaimanapun aku akan teruskan untuk menggali aplikasi ini.... Patutlah orang kata, kalau nak edit gambar tak guna Photoshop.... tak power! Sekarang aku dah tahu kenapa!

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template