The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Monday, May 25, 2009

JOM KE TRAP...

Monday, May 25, 2009
Bookmark and Share

Alhamdulillah, akhirya aku sempat juga membawa anak-anakku 'berkelah' sebelum sesi persekolahan 2009 bermula sehari dua lagi. Kali ini kami melawat TRAP (Taman Rekreasi Air Panas) di Sungai Kelah, Sungkai. Kami sampai di TRAP sekitar 2.00 petang. Jarak perjalanan dari TM ke situ kira-kira 30 km. Setelah solat zuhur dulu di Masjid Felda Sg.Kelah, barulah meneruskan perjalanan ke situ. Tempat ni dah beberapa kali kami pergi sebenarnya tetapi dalam suasana yang berbeza-beza. Kali terakhir kira-kira empat tahun lepas. Masa tu produk TRAP hanya berasaskan air panasnya.
Kini TRAP turut memiliki produk berasaskan air sejuk dan aku nampak agak banyak juga challet yang telah dibina berhampiran kolam mandi-manda. Apa yang agak mengejutkan ialah bayaran masuknya. Kalau empat tahun lepas Dewasa RM5 dan kanak-kanak RM2 (kalau tak silaplah...) Kini, Dewasa RM10 dan Kanak-kanak (Bawah 11 tahun), RM8! Dengan saiz keluargaku seramai 7 orang (tolak yang kecik sekali), aku kena belanjan RM54. Pulak tu makanan luar tak boleh bawak masuk! Aku pun cari kat bawah pokok durian sebelum masuk untuk makan tengah hari. Cuma dalam cuaca yang agak lembab ni... takut gak kot ada pacat!
Kira ok lah. Berbaloi gak dengan perkhidmatan yang disediakan. Dengan menggunakan gelang tangan yang dibekalkan, kita boleh menggunakan hampir sebahagian besar perkhidmatan yang ada di situ. Kecualilah spa keluarga... Kena bayar asing. Aku tak masuklah tempat tu...
Apa yang paling sakitnya, bila nak balik... Bertangguh-tangguh! Tahu-tahulah anak-anak aku ni bukan selalu dapat mandi macam tu! Selepas solat asar di situ (suraupun agak selesa) kami merebus telur yang kami beli masa dalam perjalanan ke situ. Cuma tempat yang paling panas tu agak kecil, maka terpaksalah queue! Kira ok lah tu. Adatlah berbaris-baris ni! Apa yang agak geram, ada sorang mamat tu punyalah banyak telur yang direbus... Aku rasa tiga papan kot! Aku sound lah kat dia... Bagi lah chance kat orang lain... Berpada-padalah... Akhirnya aku dapat juga merebus 10 biji telur tu... Tak sempat nak makan, bawak jer balik rumah... lagipun kami tak bawa kicap!
Kami meninggalkan TRAP kira-kira 7.00 malam... Solat Maghrib di Slim River dan ke TM. Apa yang penting trip yang simple tapi anak-anak aku seronok sakan... Cuma kalau selalu-selalu sangat aku rasa tak sesuai. Sebab, boleh kopak poket beb!

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template