The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Sunday, July 31, 2011

SUKA-SUKA YANG BERBALOI...

Sunday, July 31, 2011
Bookmark and Share
Sejak bergelumang dengan dunia ICT, ini adalah kali kedua aku menerima pengiktirafan yang aku tak jangkakan. Kali pertama tahun 2006, apabila laman web yang aku update meraih tempat pertama dalam kategori sekolah sempena Hari ICT UPSI.

Alhamdulillah...Beberapa hari lalu, aku menerima berita bahawa laman Pengajian Amku meraih tempat pertama dalam pertandingan Educational Blogging sempena Hari ICT UPSI 2011, kategori sekolah. Walaupun majlis penyampaian hadiah akan berlangsung pada 9 Ogos 2011, surat rasmi dan keputusan rasmi telah aku terima. Jika tiada perubahan pada saat akhir, aku akan menerima sebuah Ipad 2. Sebuah gajet yang menjadi idamanku telah sekian lama. Walaupun aku telah memiliki Samsung Galaxy Tab, bukan bererti impian untuk memiliki Ipad telah berkubur... Kini dengan berita yang aku terima ini ibarat "orang megantuk disorongkan bantal"... Terfikir gak apa yang aku nak buat dengan SGT aku tu? Fungsi yang lebih kurang sama, menjadikan agak ganjil kalau aku terus memiliki kedua-duanya... Entahlah.. aku fikirkan kemudian...

Namun, kejayaan aku ini bukan belaku begitu sahaja. Malah, aku hampir-hampir sahaja terlepas untuk menyertai pertandingan tersebut untuk kali kedua. Tahun lepas, aku tercicir kerana tak sedar tarikh tutup pertandinagn tersebut. Alhamdulillah, lantaran seorang kawan aku menelefon aku, aku masih sempat mengisi borang penyertaan. Kurang dua hari sebelum tarikh tutup. Justeru, aku ingin membuat dedikasi ini kepada kawanku Alias Haron yang memberi ruang dan peluang aku bertanding dan akhirya memenangi sayembara tersebut.

Mungkin, inilah nilai terhadap masa dan fikiran yang aku laburkan secara main-main sejak 1996. Daripada seorang yang buta komputer sebelum itu sehinggalah aku dianggap "pakar" dalam ICT. Heheee... aku tak pernah iktiraf pun kata-kata itu. Malah aku akan terus merebut peluang kalau ada kursus atau latihan yang berkaitan dengan ICT kerana aku berpegang kepada prinsip... sehebat manapun kita dalam ICT, masih ada lagi ruang penambahbaikkan ilmu...

Facebook Comments

2 PANDANGAN:

AyiLarimA on July 31, 2011 at 8:48 PM said...

Tahniah cikgu. Semoga cikgu lebih success dalam kehidupan cikgu lepas ni. Tak lupa juga, Selamat Menyambut Bulan Ramadhan. Salam dari anak murid mu yang agak nakal. Amira Illya.

MALEQUE SELAMAT on July 31, 2011 at 10:49 PM said...

T'kasih Mira... Selamat menyambur Ramadhan Al Mubaraq untuk awak juga...

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template