The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Monday, December 14, 2009

SENI ITU INDAH

Monday, December 14, 2009
Bookmark and Share
Walaupun aku tidak begitu memahami aspek artistik dalam sesuatu karya seni visual, tapi aku kagum dengan idea pelukis yang melukiskan karya-karya di atas. Secara peribadi, aku kagum dengan idea menggabungkan antara 'alam' sebenar dengan 'alam' fantasi pelukis. Bagi aku, kita harus ada sifat yang mampu membuat apreseasi terhadap nilai-nilai seni seperti seni visual dan sastera. Malah ia dilihat sebagai pelengkap terhadap ilmu-ilmu yang sedia ada. Malah ia boleh membina dan menyuburkan aspek metal kita.
Justeru, jika kita menemui sesuatu yang cantik, tidaklah pula cuba untuk merosakkannya malah membiarkan ia terus kekal dalam keadaan semulajadi bagi dinikmati kecantikannya oleh seramai manusia. Sebagai contoh bunga. Jika kita tidak mempunyai nilai seni yang tinggi, kita akan memetik bunga tersebut dan disimpan dalam bilik atau rumah kita. Sedangkan jika kita biarkan ia kekal dalam alam semulajadi, ia bukan sahaj akan terus hidup malah, akan dapat dinikmati oleh seramai mungkin manusia lain.
Begitulah seni dan kahidupan kita....

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template