The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Thursday, October 22, 2009

KONVENSYEN KAJIAN TINDAKAN NEGERI PERAK

Thursday, October 22, 2009
Bookmark and Share
Aku sebenarnya tidak terlalu optimis kajian tindakan aku akan terpilih mewakili daerah Batang Padang ke konvensyen peringkat negeri. Sebab, kata JU tahun lepas kajian aku pun dipilih tetapi tak bentang pun. Aku dipilih hadir hanya sebagai peserta sahaja.
Akhirnya perasaan itu berubah apabila aku menerima surat jemputan rasmi dari JPN. Tetapi, aku tak sempat buat apa-apa dengan presentation yang aku bakal bentang itu. Ada cadangan nak guna mindmap, tapi akhirnya tak buat apa-apa pun.
Dengan apa yang berlaku sebelum aku bertolak ke Kampar, menyebabkan fikiran aku tak dapat memberi tumpuan sepenuhnya terhadap persiapan ke Kampar. Aku tak ada pilihan melainkan membentang apa yang aku telah buat semasa di peringkat daerah tempoh hari tanpa sebarang perubahan.
Setelah packing barang-barang, aku hanya dapat keluar dari rumah sekitar 3.30 petang. Ah terlalu lewat!
"Kalau aku tak ke Shah Alam, tentu waktu-waktu begini aku dah sampai ke Kampar!" Keluh hatiku.
Sepanjang perjalan ke Kampar, cuaca agak tidak menentu. Cuaca yang seketika redup dan gelap akhirnya bertukar menjadi hujan. Sebelum aku exit Tapah, sebuah kereta Honda Accord menghentam devider highway. Teruk jugak keadaan kereta tu. Tapi aku rasa pemandunya hanya mengalami luka ringan kerana bahagian penumpang tak nampak sangat kerosakannya.
Mataku mulai rasa berat. Sesekali menguap. Nampaknya aku perlu berhenti kat R&R Tapah agaknya. Kalau dapat selelap dua kira oklah! Memandangkan aku tak tahu flow majlis, aku menghubungi salah seorang JU yang ada di situ.
"Taklimat pukul 5.00 petang, dan slot pembentangan pertama pukul 8.30 malam. Cikgu Malek orang pertama.."
"Hah? Orang pertama!!!" Tiba-tiba rasa mengantuk hilang. Terbang entah ke mana aku tak pasti! Aku tak sempat matikan enjin kereta pun.. terus tekan minyak ke Kampar!
Menjelang 8.45 malam, aku telah selesai membentang kajian tindakanku. Rasa beban yang terpikul di atas bahuku tiba-tiba menghilang apabila mc bagi tahu, sesi pembentangan aku dah selesai... Entahlah, sama ada pembentangan aku memang jelas atau depa pakat tak nak tanya supaya lima sesi pembentangan yang perlu diselesaikan pada malam ini cepat berakhir. Hanya ada seorang cikgu dari SMK Gunung Rapat yang bertanya tentang proses sains. Aku anggap itu positif lah... Kalau dibuat semua orang bertanya, mahu pukul 1.00 pagi baru habis kot!
Alhamdulillah, aku telah pun menyempurnakan hasrat sifu KT aku kat sekolah... Dia nak aku bentang sampai ke peringkat negeri... Rasa lega tak boleh diungkapkan dengan kata-kata. Esok dan sehingga hari jumaat, aku hanya fokus kepada pembentangan orang lain pulak... Hehe.. aman dunia!!!

Facebook Comments

4 PANDANGAN:

ain fathihah on October 22, 2009 at 9:40 AM said...

tahniah

ABD MALEK SELAMAT on October 22, 2009 at 1:36 PM said...

Terima kasih.. seba tu lah tak sempat email gambar kat Ain... Harap dapat bersabaq

sifoo on October 22, 2009 at 4:56 PM said...

video pembentangan x de ke encik?

ABD MALEK SELAMAT on October 22, 2009 at 6:02 PM said...

Hehe... entahlah. Nampak ada pihak BTP buat rakaman, tapi tak pasti macam mana nak dapat..

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template