The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Monday, August 17, 2009

DUA PERSIMPANGAN...

Monday, August 17, 2009
Bookmark and Share
Kalau aku boleh menghentikan jarum masa daripada terus bergerak, nescaya akan aku lakukan. Esok, aku terpaksa membuat pilihan sama ada terlibat dalam Kursus Pengendalian Portal dan Blog Sekolah-Sekolah Bitara UPSI atau memenuhi jemputan dari SMKDZM bagi slot Program Kem Kurikulum Untuk Pelajar STPM 2009.
Pilihan pertama merupakan program antara sekolah dan UPSI. Secara lisan aku dah tahu seminggu yang lalu tetapi surat rasminya aku terima ketika nak bali hari Jumaat lalu. Sekolah menamakan aku dan seorang guru lain dan dua orang pelajar untuk menghadiri program tersebut. Pendek ceritanya... wajib pergi lah.
Aku tahu, selesai sahaja kursus itu sekolah akan diberi satu web hosting di bawah UPSI. Menggunakan platform Joomla... Aku dah akses tetapi tak boleh masuk sebab UPSI tak bagi password untuk administrator. Mahu je aku bagi kat orang lain, tapi aku dianggap engkar arahan lah...
Menggunakan platform Joomla lebih menarik berbanding dengan web sekolah yang sedia ada yang menggunakan platform PHP. Aku pun dah jarang update sebab agak dry... Tapak yang akan diberi ini menggunakan aplikasi web 2.0
Pilihan kedua, sepatutnya dijalankan pada hari isnin lepas. Tetapi, disebabkan aku tak terima surat (katanya dah difakskan), maka aku terpaksa batalkan memandangkan ia dilakukan pada hari sekolah. Macam aku nak bagi tahu kat pentadbiran kalau surat tak ada! Aku mintak cikgu Anhar faks surat tersebut sekali lagi. Akhirnya aku terima pada hari Rabu (kalau tak silap).
Namun, pada bahagian atas surat tersebut ada catatan daripada PK1 agar aku bertanya kat Pengetua sama ada beliau bagi atau tidak. Aku sempat bertanya pada Pengetua pada hari Jumaat kerana beberapa hari sebelum itu beliau tiada di sekolah. Aku mendapat kebenaran daripada beliau dengan syarat pihak sekolah SMKDZM turut membenarkan seorang guru sekolahnya untuk menyampaikan slot yang lebih kurang sama kat sekolah aku!
Tiba-tiba lebih kurang pukul 11.30 pagi, aku mendapat surat untuk program Bitara UPSI. Adusss.. Aku jadi serba alah. Kalau aku pergi ke SMKDZM, aku akan tercicir banyak perkara. Kerana, program kat sekolah tu dari pukul 8.30 hingga 12.30 tengah hari. Manakala program di UPSI dari pukul 8.30 hingga 5.00 petang. Walaupun program Bitara UPSI berlatterheadkan UPSI tetapi, mendapatkan kebenaran daripada pejabat PPD.
Kalau aku tolak kepada cikgu lain, aku nanti dianggap mendahulukan program sekolah orang lain daripada program khusus sekolah.
Aku ada telefon Cikgu Anhar pada hari Sabtu, tetapi beliau tak angkat pulak! Kalau aku tangguhkan juga program kali ini, macam mana pulak budak-budak sekolah tu? Walau apapun, menjelang esok aku kena buat keputusan juga... nantilaj aku fikirkan lagi...

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template