The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Friday, August 21, 2009

AKHIRNYA JANJI TELAH KUTUNAIKAN...

Friday, August 21, 2009
Bookmark and Share
Alhamdulillah, dengan izin-Nya jua aku berjaya menghadirkan diri ke SMKDZM bagi mengisi slot Program Peningkatan Mata Pelajaran Pengajian Am. Setelah dua kali menangguhkan pertemuan, pada hari ini aku datang lebih awal dan terus menuju ke Bilik Gerakan Sekolah. Aku hampir-hampir sahaja menangguhkan untuk kali ketiga, apabila pihak BSMM Cabang cuba mengatur pertemuan untuk bertemu Pengarah Pusat Kokurikulum, UPSI atas urusan yang tidak kurang pentingnya. Akhirnya aku mengatakan tidak dapat hadir kerana ingin memenuhi janji yang tertangguh itu. Syukur, aku membuat keputusan yang tepat kerana perjumpaan tersebut terpaksa ditangguhkan ke esok petang.
Masa aku mula masuk Bilik Gerakan (lebih bkurang 2.25 petang), lebih kurang 10 orang pelajar berada di situ. Akhirnya seramai 27 orang pelajar tingkatan Enam Atas yang hadir. Masa itu, tiada seorang guru pun yang ada. Selepas bebrapa ketika kaunselor pelajar masuk dan memaklumkan bahawa ketiga-tiga guru Pengajian Am tiada di sekolah. Seorang ke Kedah mengambil anak, yang dua orang lagi kursus. Oklah tu...! Sekurang-kurangnya aku tidak menghadapi "tekanan" daripada kehadiran guru-guru Pengajian Am yang aku pasti lebih senior dalam konteks pengalaman mengajar mata pelajaran Pengajian Am. Aku memulakan perkongsian maklumat sekitar 2.35 petang.
Sepanjang sesi perkongsian maklumat tersebut, aku mendapati respon pelajar sangat bagus. Sesi soal-jawab agak rancak pada semua bahagia. Namun, banyak soalan berlegar pada bahagian D. Alhamdulillah aku cuba menjawabnya dengan sedapat mungkin. Aku menmatkan kalimat yang terakhir sekitar jam 5.15 petang.
Terima kasih, kepada warga SMKDZM yang masih sudi menunggu kehadiranku... Ingatkan dah tak jadi bila dua kali membuat penangguhan. Terima kasih kepada semua pelajar atas tumpuan serta perehatian yang diberikan. Semoga berjaya hendaknya.

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template