The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Monday, May 25, 2009

KE IPG KAMPUS DARUL AMAN

Monday, May 25, 2009
Bookmark and Share
Salam...
Setelah sekian lama menyepi, aku kembali mengetuk keyboard ini... Sebenarnya ada beberapa topik yang aku naj share, tapi bergantung kepada keadaan dan masa... Mula-mula aku nak cerita pengalaman ke Jitra. Petang tadi lebih kurang 6.30 aku sampai kat rumah... Huhu rasa penat masih terasa nih...
Minggu lepas, masa aku tengok bebudak main bola tampar kat UPSI, boss aku kata aku kena gi ke IPDA sebab ada interview. Aku dah agak, pasal yang itu lah... Justeru, malam itu gak aku surf kat internet... Sah aku kena Institut Perguruan Darul Aman (IPDA) kini dah tukar Instutut Perguruan Kampus Darul Aman... (Hehe.. teringat kat seorang pensyarah kat situ... Singkatan IPG kat situ dah tukar jadi KamDa!.. Kalau ikut bunyi kat sama dengan KAMDAR!). punyalah jauh... seingatan aku, tak pernah lagi jejak bumi Jitra! Aku Tengok WikiMapia, dapatlah gak gambaran IPG tu... Tapi masalahnya... kat mana aku nak bermalam! Apa lagi aku tanyalah Lebai Google! Pak Lebai itu kata, kat situ tak nampak ada hotel ke... chalet ke.. yang ada Taman Siswa UUM. Tak jauh dari IPDA tu... Setelah dapat contact number, aku pun bercakaplah dengan En.Saad Pengurus Taman Siswa UUM tu... Dia kata tak ada masalah!
Setelah membuat persiapan lebih kurang, aku bertolak dari TM lebih kurang jam 3.00 petang. Setelah hantar anak ke sekolah agama (seorang) dan seorang lagi ke aktiviti kokurikulum. Sorang lagi tak balik, ada kelas tusyen UPSR dan terus kokurikulum! Tapi sebenarnya aku bergerak ke Jitra lebih kurang pukul 4.00 petang. Kena isi minyak full tank dan reload Touch N Go dulu beb... Jauh tu... Dan... aku terlupa nak cari neck-rest. Bila jalan jauh ni, kena ada benda tu... kalau tidak sakit tengkuk aku nanti! Maka aku singgah kat S.River... cari punya cari, payah juga nak cari nih... Akhirnya aku jumpa kat ekspo membeli belah (agaknya!) ... Haha.. semua bertemakan kelab bola sepak EPL! Malu gak nak beli... tapi dah tak ada yang lain.. maka aku rembat MU punya! Sebab aku tahu anak-anak aku peminat MU! (Syhhh....Ayah dia pun sama gak...huhu).
Hehe.. inilah fist time aku try GL yang aku angkut dari kedai sejak 31 Mac lepas untuk long distance! Aku teruja gak nak try kat high-way setelah hari Isnin lepas aku tukar minyak engine. 1000 km pertama dah selesai dan aku guna full syntetic Shell... Macam Waja aku dulu lah... First feeling... terasa ringan lah... bila memotong bas atau trailer.. ada sikit goyang! Mungkin sebab body dia panjang sikit agaknya... Tapi yang lain fantastic! Kekadang tak terasa bawak MPV!
Aku sampai kat Taman Siswa lebih kurang 7.30 malam. Fuhhh... jauh betul. Letih tu... tak sangat... Cuma rasa berpinor2 mata... Apa tidak... bila lepas Penang.. mula lah juling biji mata tengok signboard... Takut terlajak pulak!
Tengahari tadi, selepas selesai semuanya.. aku sempat makan tengahari kat sekitar Taman Siswa gak ngan dua orang rakan yang sama-sama menjalani interview... Lepas tu aku aku solat Jama' on da way ke pekan Jitra sambil cari ESSO. Pusing punya pusing, rupanya tak ada ESSO... Aku pun isilah Shell. Oh ya.. pasal minyak nih... aku tak pastilah sama ada GL memang jimat. macam orang kata. tapi bila aku isi full tank balik... RM51.00 lebih kurang.
Lepas tu, lebih kurang 2.30 petang aku terus balik.. dalam perjalanan balik lebih lancar dan lebih laju! Masa balik aku memang sedar GL nih memang pick-up lebih lahhh... kalau dah terpaksa belok lane kiri sebab orang belakang dah bagi signal, apa boleh buat kan... tapi bila nak masuk ke kanan balik tak perlu tukar gear lima dan dia akan terus memecut... Everage speed lebih kurang 130 kmj dan kadang-kadang sampai 150 kmj. Nak laju lagi takut gak... Speed trap dan angin agak kuat! Ok selamat tinggal Jitra.. Terima kasih En.Saad.

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

free counters

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template