The company of a good friend is like an owner of musk; if you don’t buy anything, you will get the smell of it. The company of a bad friend is like the blacksmith’s bellows; if you are not affected by its black dirt, you will be touched by its smoke.

Thursday, April 21, 2011

Penyelenggaraan Percuma untuk Tiga Model Nissan

Thursday, April 21, 2011
Bookmark and Share
Kempen susulan meter minyak tak tunjuk bacaan rendah tepat

KUALA LUMPUR: Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd (ETCM) melaksanakan kempen penyelenggaraan percuma khusus untuk 32,100 unit model kenderaan Nissan Grand Livina yang dikeluarkan dari Disember 2007 hingga Jun 2010.

Selain model Grand Livina, kempen itu juga membabitkan 9,300 unit Nissan Latio dan Latio Sport yang dikeluarkan dari Mei 2007 hingga Jun 2010 di Malaysia.
Kempen penyelenggaraan itu diadakan susulan terdapatnya menerima beberapa kes di mana meter minyak tidak menunjukkan bacaan rendah yang tepat mengenai jumlah sebenar kandungan bahan bakar.

Selepas disiasat, didapati masalah itu mungkin disebabkan perpindahan elektro kimia ke atas kad penahan di dalam pengukur bahan api yang terjejas akibat kombinasi aspek persekitaran seperti variasi bahan api.

Pada masa sama, bagi mengelakkan ketidakselesaan, ETCM menasihatkan semua pemilik kenderaan Nissan yang terjejas memastikan tahap minyak berada pada separuh tangki atau lebih sementara menunggu penggantian alat ganti dibuat.

Pengarah Eksekutifnya, Datuk Dr Ang Bon Beng, berkata pelaksanaan kempen penyelenggaraan itu membuktikan pelanggan sentiasa menjadi keutamaan syarikat.
“Kami mengadakan kempen servis penyelenggaraan ini yang meliputi semua kenderaan yang dihasilkan dalam tempoh disebutkan itu, walaupun bukan semua kenderaan itu terjejas.

“Kos buruh dan penggantian alat ganti bagi kempen ini adalah percuma dan semua proses tersebut tidak akan mengambil masa lebih dari satu jam,” katanya.

Pemilik kenderaan Nissan yang terjejas boleh menghubungi Tan Chong Express Auto Service Centre terdekat atau talian khas perkhidmatan pelanggan di talian bebas tol 1800-88-3838 untuk temu janji penyelenggaraan.

Ia juga boleh dibuat semasa pengguna membuat penyelenggaraan berjadual

Oleh Shahrizan Salian
shahrizan@bharian.com.my
2011/04/16


-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kotlah bila beli keter import nih bebas daripada kecacatan mekanikal. Rupanya ada saja masalahnya. Tak kira brand kereta. Dari jenama yang terkenal sehinggalah kepada kereta nasional.

Facebook Comments

0 PANDANGAN:

Post a Comment

TERIMA KASIH ATAS KOMEN ANDA...

 

ADUHAI SAGA BLM...

17 Februari 2010 - Booking di Maha Mega Sdn.Bhd.,Tg.Malim

17 Mei 2010 - Terima. Alarm tidak berfungsi. Rujuk ke Karang Saujana, Tg.Malim. Tak terima sebab belum servis pertama.

26 Mei 2010 - 1st service & Repair alarm system - 2 jam. Karang Saujana, Tg.Malim. Ganti Eng.Oil, oil filter & Drain nat(?) Total = RM114.20

2 Jun 2010 - Repair water pipe ring - 3 Jam Karang Saujana, Tg.Malim. Total = RM5 (Ring tak masuk dalam warranty)

BAHAGIAN TAJAAN PENDIDIKAN, KPM

Perkhidmatan Pelajaran

PENGAJIAN AM 900

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM

TRAFIK

PERSPEKTIF CIKGU MALEQUE Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template